vertrouwenspersoon
Medewerkers van Kubuszorg doen altijd hun best om de ondersteuning te bieden die je nodig hebt. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent, of zelfs boos. In zo’n situatie kan het uitkomst bieden om met een onafhankelijk vertrouwenspersoon te praten. Zo iemand is de Vertrouwenscontactpersoon. (VCP)
Wie is de vertrouwenscontactpersoon?
Wanneer er dingen zijn die je/u niet kunt delen met de organisatie maar wel graag bespreekbaar wilt maken neem dan contact op met [email protected]. Samen proberen we dan tot een oplossing te komen.
Wat is een vertrouwenscontactpersoon?
Ik ben de vertrouwenspersoon, bruggenbouwer en/of praatpaal als het contact tussen jou en Kubuszorg niet goed loopt en je hier last van hebt.
Steun en toeverlaat voor de cliënten.
Ik ben in dienst van Kubuszorg, maar voer mijn werkzaamheden onafhankelijk uit. Ik sta los van de begeleiding en het bestuur.
Vragen en informatie
Je kan met mij praten over alles wat met Kubuszorg te maken heeft. Dit kunnen dingen zijn die je moeilijk vindt, of waar je mee zit.
Rechten als cliënt.
Ook als je niet tevreden bent over zaken die Kubuszorg en/of medewerkers doen of nalaten, kan je aan mij advies vragen. Samen zetten wij op een rij wat je in zo’n geval het beste kan doen. Zo kan ik je bijvoorbeeld aanraden om nog eens met je begeleider te gaan praten.
Ondersteuning
Het kan zijn dat je ertegen opziet om met een begeleider te praten over iets dat je dwars zit. Ik kan je hierin bijstaan en bijvoorbeeld, samen met je, gaan praten met je persoonlijke begeleider, of andere medewerkers van Kubuszorg.
Ook als je besluit een klacht in te dienen bij de klachtencommissie kan ik je hierbij ondersteunen.
Bemiddeling
Als je het moeilijk vindt om zelf contact op te nemen met een begeleider of andere medewerker, kan ik dit voor je doen. Maar alléén op jouw uitdrukkelijk verzoek en met jouw medeweten. Ik zal nooit iets achter je rug om doen.
Wat de vertrouwenscontactpersoon niet kan
Ik kan jouw problemen niet voor je oplossen. Een voorbeeld: Stel je wilt een andere kamer. Dan kan ik niet zorgen dat je een andere kamer krijgt. Wel kan ik je helpen dit verzoek met de begeleiding te bespreken. De directie zal uiteindelijk beslissen of je een andere kamer krijgt.
Geheimhouding
Ik heb een geheimhoudingsplicht ten aanzien van vertrouwelijke gegevens. Alle verzoeken om advies, ondersteuning of bemiddeling die je bij mij doet, worden vertrouwelijk behandeld.